Tramper-ProjectManagement
In het project De Elementen worden op De Dijk aan de Oude Maas woontorens gerealiseerd. De woontorens hebben een hoogte van ca 80 tot 120 meter. De eerste 3 woontorens met ca 270 appartementen per toren zijn gebouwd en opgeleverd. De locatie op de primaire waterkering is een bijzondere bouwlocatie. Het voormalige huisvuil- en puinstort moest gesaneerd worden waarna de locatie bouw- en woonrijp is gemaakt. Ter plaatse van het stort is een Park aangelegd.
De Elementen Spijkenisse bv heeft in de tweede woontoren Rokade ca 100 appartementen aangekocht. De onverkochte appartementen zijn in opdracht van De Elementen Spijkenisse BV afgebouwd voor de verhuur.
In 2018 is door VORM Bouw gestart met de 2e toren Terras aan de Maas. In 2020 is de toren met ruim 160 appartementen opgeleverd. Momenteel is gestart met de ontwikkeling van Dijk II.
In het Land worden totaal circa 380 grondgebonden eensgezinswoningen gebouwd. De locatie is een voormalig bedrijventerrein waar de loodsen zijn gesloopt en waarna het terrein bouw- en woonrijp gemaakt is. Momenteel zijn er meer dan 250 woningen in de 'crisitijd' verkocht. Binnen het project Het Land zijn in de tussentijd een zestal Eurobruggen gebouwd. De ideeën voor de bouw van de bruggen komt van Robin Stam (www.robinstam.nl). In 2020 is het project Het Land opgeleverd.
Het project van de Haven in Spijkenisse is vollop in uitvoering. De eerste woningen in deelgebied Fregat zijn al gebouwd en opgeleverd.
De locatie was een bedrijventerrein en moest geamoveerd worden voor de bouw van totaal ca. 650 water gerelateerde woningen. Het masterplan is opgesteld door PPHP te Amsterdam en is nu in uitvoering. De realisatie is een publiek private samenwerking (PPS) tussen de gemeente en diverse ontwikkelaars (Dijkzone V.O.F.) en beleggers. In het project zijn diverse deelprojecten te onderscheiden waaronder de bouw van een beweegbare brug, kademuren, het bouw- en woonrijpmaken, de aanleg van aanlegsteigers voor boten en de nodige milieukundige uitdagingen.
In de rol van civiele projectmanager/-leider was ik (mede) verantwoordelijk voor de verwerving en de sloop van de panden en het projectmatig coördineren van de vakgebieden civiel (bestekken en realisatie), openbare ruimte (diverse ontwerp stadia) en de infra. Het bewaken en opstellen van de (deel)ramingen en (deel)planningen. Tevens coördineer ik de subsidies binnen het project met de Stadsregio Rotterdam, de provincie en het Rijk.
Vanaf begin 2015 ben ik intensief betrokken geweest bij het bestuurlijk traject om positieve besluitvorming in de gemeenteraad te krijgen. Op 15 december 2015 heeft de gemeenteraad ingestemd met de plannen. In 2016 is het project geengineerd en is gestart met de uitvoering. De eerste fase van De Haven is bouwrijp gemaakt en de damwanden en steenbestorting van de oevers zijn gedeeltelijk aangebracht. In 2017 is volgens planning gestart met de eerste fase bouw (Fregat) van de Haven, omstreeks begin 2018 is gestart met watergebonden woningen in het deelgebied Sluis. Doordat een deel van de haven wordt gedempt is het een indrukwekkend en uitdagend waterbouwkundig project. Meer informatie over de haven kunt u vinden op de website http://www.dehavenspijkenisse.nl
De beweegbare fiets- voetbrug in de haven is opgeleverd. Het ontwerp van de brug is van Quist Wintermans Architecten bv.
Momenteel wordt de tweede fase van de haven bouwrijp gemaakt.